onsdag 26. september 2007

V-v-vispa?


Vespa Barbera d'asti 2005/2006

Hvem liker vel ikke vin? Og hvem liker vel ikke Vespa? Denne deilige vinen, en Barbera fra Asti som er produsert av Cascina castle't, har gitt meg flere salige opplevelser til en rimelig penge! I tillegg er det rene feministvinen i en mannsdominert vinverden, da den er produsert av en slags "feminin" bedrift som har blitt drevet av Maria Borio siden 1970. Girl power, kan du si :) I tillegg har den en veldig fin flaske med en nydelig etikett (noe som jeg må innrømme ikke er helt uvesentlig for min helhetsopplevelse, estetiker som jeg er!).
Den har et friskt og deilig kirsebærpreg, myke tanniner og en lett krydret avslutning. Anbefales på det sterkeste!
  • Beskrivelse: Middels dyp fiolettrød. Aroma preget av kirsebær og urter, innslag av kirsebærkjerne. Frisk ettersmak. (2005)
  • Varenummer: 45312
  • Varetype: Rødvin
  • Utvalg: TESTUTVALG
  • Karakteristikk: Fylde: Garvestoffer: Fruktighet:
  • Passer til: SVINEKJØTT LYST KJØTT OST
  • Land/distrikt: ITALIA, PIEMONTE
  • Råstoff: 100% BARBERA
  • Lagring: IKKE FATLAGRET, 2 MD. FLASKEMODNING FØR SALG
  • Innhold: Alkohol 13,50% Sukker: 0,50 g/l Syre: 6,10 g/l
  • Lagringsgrad:KONSUMFERDIG, BØR IKKE LAGRES
  • Produsent: Cascina Castlet


----------------
Now playing: Iron & Wine and Calexico - Burn That Broken Bed
via FoxyTunes

2 kommentarer:

nyeLESEFRØ sa...

åååh!
kult!
denne må jeg kjøpe.
takk for tipset

big mouth
thebigmouthstrikesagain.blogspot.com

Mie sa...

Oooh, min første kommentar! Takk selv :)