tirsdag 2. oktober 2007

Dagens fisk

Jeg har i et tidligere liv jobbet som dykkeguide i Asia, og derav følger en dragning mot havet, en voldsom forkjærlighet for fisk og mengde absurde dykkedrømmer.. pluss en mengde andre fantastiske ting! I løpet av min tid som dykker møtte jeg på en del fisk, og fikk også en del favoritter- fisken som jeg her skal presentere er definitivt på min topp 5-liste! Denne fantastiske lille karen kalles en yellow boxfisk, eller ostracion cubicus, og det er særlig ungdommene som er fascinerende - de er nemlig på størrelse med en fyrstikkeske, med en knallgul og firkantet kropp som er dekket med sorte prikker på størrelse med menneskepupiller. De er sjenerte, og pleier å gjemme seg bak steiner når de møter dykkere for så å tiiiitte fraam - og skvette tilbake når de ser at jeg venter på dem! Utrolig artige dyr.
----------------
Now playing: NRK P2 - P2s nyhetsmorgen 01.10.07
via FoxyTunes

Ingen kommentarer: