onsdag 3. oktober 2007

A Mighty Heart

Filmen om Mariane Pearl og hennes opplevelser etter at hennes mann, Daniel Pearl, ble kidnappet i Pakistan har nå kommet til Norge. Hovedrolleinnhaveren er Angelina Jolie, som de fleste nok kjenner til. Jeg leste en bok om Daniel Pearls bortføring og død for et par år siden, Hvem drepte Daniel Pearl? av Bernard Henri Levy, og den har gjort varig inntrykk. Boken er egentlig ganske drøy på mange måter, den formidler en del holdninger om Pakistan, islam og flere andre temaer som er forholdsvis tvilsomme - men den er godt skrevet, og denne historien er så grusomt trist at det er umulig å være kjølig og nøytral. Jeg håper denne filmen er slik jeg forestiller meg at den kan være, regissør Michael Winterbottom er en dyktig og seriøs mann og Angelina Jolie er, vel, sikkert dyktig i ordentlige filmer. Hun har vel knapt fått en sjanse til å spille annet enn en sexy-sultry-maneater-karakterer tidligere. Jeg har trua, og regner med å snufse meg gjennom filmen.
----------------
Now playing: CocoRosie - Japan
via FoxyTunes

Ingen kommentarer: